En dag var det i dag...

©isa
Jobbig dag i skolan idag. Men sen kom jag hem och då åkte jag till stallet.
Han stog såklart inne när jag kom och då började jag borsta på honom. Sen kom mimmi och sa att det var mjukt på ridbanan. Så då gjorde jag iordning honom och gick ner på ridbanan. Han var väldigt pigg och bockade liiiite när jag travade och galopperade. Och när han bockar blir han som en lite studsboll. Men jag satt som tur var kvar. Men eftersom han var så pigg fick han galoppera ganska mycket. Jag gjorde också mycket halter och försökte få honom uppmerksam.
Det gick bra till slutet! :D Sen smörjde jag, mockade, spolade benen och magen och bara myste med honom.
.
Super skönt! Har inga läxor till imorn eller resten av veckan som jag måste göra.
Nu ska jag titta på film och dricka glögg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0