Gårdagen


©Klara - söta tjockisponny ♥
Heej!
Igår träffades jag och Elvira i stallet klockan 12 och hämtade in Terry ganska snabbt och borstade honom. Sen satte vi på alla tolksakerna och gick ner på ridbanan och tolkade lite. Elvira började med att rida. I början var de väldigt vingligt eftersom de var ju första gången på ett år. Men de gick bättre och bättre, sen kom Emma, Freddy & Sara och också skulle tolka på volten, då var de min tur att rida och Elviras tur att tolka. Lycka till Elvira! De gick bra, ponnyn var seg som sirap, när vi började trava kände jag verkligen hur han matade på med mer och mer och blev superpigg! Sen galopperade vi en långsida och de gick bra, happyhappy! Jauu, vi galopperade några varv och sen började han göra små bocksprång och de gick hela tiden snabbare och snabbare.. Hahaha, och Freddy blev också väldigt väldigt glad och bockade väldigt högt, Sara höll på att flyga av! Sen skulle de gå, och då blev Terry ännu mer såhär pigg och lite besvärlig. Haha, stegrade lite, drog ivåg några steg och lite sådant. Sen skrittade vi av och gick och åt lunch. Vi åt nudlar men de smakade inte gott.. Sen tog vi in Colgun och jag red barbacka på volten. Elvira skulle ha en liten "mini-lektion" med mig. Haha, jag kan ju vara lite slarvig sådär. I början var de lite spännt och han skulle bara gå och äta på en pinne hela tiden, haha. Men sen gick de bara bättre och bättre, känslan när de går bra, när han lyssnar på mig, den känslan är underbar. Elvira skällde lite på mig för mina himla skithänder som jag hela tiden "lägger ner" på manken, och mina himla skitarmbågar. Men nu ska jag tänka på de hela tiden när jag rider, har jag tummarna högsta punkt, armbågarna längst sidorna? Ja, Colgun var helt undernbar, han började slappna av och var bara helt perfekt, mums. De var verkligen en toppendag i stallet igår, jag skulle kunnat skriva 150 år till, men dehär känns ju lite långvarigt så de får räcka såhär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0