Tagga sommaren!


©Elvira

Leksand 2011

↑Dehär är jag och Sotis, kaninen som var 11 år, inflamationer i båda ögonen. Elvira & jag tog hand om honom i somras. Vi gick med honom varje dag i koppel, hoppade lite små hinder. Han var ju vanvårdad, han mådde verkligen inte bra. Buren hade inte blivit städad på 7 år fick vi berkräftat av ägaren, de är inte ok.  Han hade inte rent vatten och dålig mat. Elvira och jag fixade till allt, han fick de bra. Men nu undrar jag om han har de superdåligt igen eller om han inte ens lever. Jo, de kanske låter konstigt, men jag verkligen älskar denna kanin, jag brukar vara rädd för kaniner (haha) men han var helt underbar, inte som någon annan.




© - bjuder!

Sen var de ju alla mysiga kvällar när vi var nere i våran lilla stuga och tog massa knasiga foton, snackade i timmar. De är nästan de jag saknar mest. De var bara vi, den känslan är underbar.


©Klara

Och varje dag cyklade vi 2 kilometer ner till hästarna, Marmora och Samora, de var våra favoriter, right?
Marmora är fuxen, Samora är skimmeln. De var i vilket fall supermysigt, och där bodde de ju massor av stallkatter också!


©Klara

Haha, Elvira ville inte vara med på bild, vi fick löss, yihoo. Så vi fick ta ett lössmedel som var som matolja, håret var superkladdigt och de såg ut som man inte tvättat håret på 160 år! Ser ni i Elviras hår, så såg de ut. :P

denhär sommaren ska jag och Elvira troligen till Leksand igen, tagga som tusan!

Nu fick jag bloggsug, kuligt!









Kommentarer
Postat av: lisa

mmmmm klara ,kom ihåg till klara!!!!!!Inte till dig elvira.........gå in på skype klara......

2012-01-20 @ 20:06:11
URL: http://lisasselma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0