Busponny!

Idag var jag i stallet med Jane, Klara och Maja. Vi red i tunnelhagen, som typ alla andra dagar. ;) Det blåste ju ganska mycket, och jag kände på Terry att han var piggelin! Han är ganska känslig och kan reagera för lite vad som helst. Så han tittade på lite allt möjligt, och sen såg han Brorsan som red förbi med Ulrika på ryggen. Och jag vet inte vad som flög i honom men då iaf så kastade han sig till vänster och typ bockade och så. Så då ramlade jag av och han typ skenade iväg. Haha han såg faktiskt ganska gullig ut när han bockade och höll på utan ryttare. Men sen kunde vi fånga in honom och då ledde jag honom lite och sen hoppade jag upp. Han var fortfarande ganska pigg och så men liiite lungnare. Aja resten av ridpasset gick bra. Fick prova att rida Alfons lite och då red Jane Terry. Alfons är jätte härlig, men väldigt stor! Haha känns så för mig iaf! :P
Efter att vi hade ridit så smörjde jag NOGA och sen tog jag och Jane in Moritz och Sigge, då tömkörde vi dem. Samtidigt red Klara Disel och Maja Loppan. Moritz var så galet hård i munnen! Haha i början gick det ganska bra men sen gick det bara sämre och sämre! Så det var INTE så kul! Haha Men jag fick prova lite med Sigge också, och det gick bra. Men det har iaf varit en rolg dag i stallet, som alla andra dagar! Har varit i stallet varje dag och ska dit imorn och på Söndag också. Så det är goddigoddi!
Nu ska jag mysa med la familja och ha det bra!
Haha jag och Klara fotade lite igår. Det var liiiite mörkt för att fota så inga bra bilder!
Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0