Hopplektion igår

Igår hoppade vi på ridningen. Jag red Sisco och han är en av min favoriter!
Haha Sara blev väl lite avis för att jag fick Sisco? (Det är hennes sköthäst)
Vi började med en valfri uppvärmning. Då gjorde jag mycket volter och bågar. för att han skulle bli mjuk i sidorna. Han vill lätt springa iväg också så då är det ju också bra med volter. Sen gjorde vi en lite övning allihopa. Då delade vi av ridbanan på hälften så att vi bara var uppe vid A. Då skulle man trava och göra en volt vid A sen efter volten skulle man göra ökad trav fram till hörnet. Sen skulle man rida över några bommar som var på "långsidan" av våran lilla förminskade ridbana. Efter den här övningen så gjorde vi en galoppövning.
Sen började vi hoppa. De var B-ponnierna som hoppade först. Och Jag hade ju C-ponny, så vi fick vänta lite.
Vi hoppade gymnastikhoppning, det var först 2 kryss. Sen ställde Ulrika (Ridläraren) dit ett till kryss. Och sen ställde hon dit en oxer efter det. Oxern kanske låg på 80 cm. Kul kul! Sisco var lite springig i början av arbetet men sen lungnade han ner sig och de två sista hoppen kändes super! Det här var en superbra lektion!
Man moste också komma ihåg att Sisco bara är sju år.
©Någon-Sara&Sisco

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0