Sagan om alltings början ♥

Det var en gång en 3 årig flicka som hette Klara, Hon bodde precis brevd stallet. Varje dag såg hon galopphästarna på träningsbanan, Halopp halopp halopp.
Det var då allting började.

jag blev nog väldigt sugen på att rida. Eller få klappa en ponny över huvud taget.
Då gick vi till stallet och kollade på dom söta små shettisarna.
När jag var 4 tjatade jag till mig att jag skulle få börja rida.
Första gången var läskig, Men för varje lördag som gick så blev jag allt vanare och favorithästarna började visa sig.
De var Kalle, Alladin och ... Haze :)
Då blev jag alltid ledsen när jag fick någon annan.
Åren gick och jag lärde mig trava, Rida lätt, Lätt sits m.m
Sen var det ju inte skogsmulla längre, Då var det ridbanan som gällde.
Det var roligt. Jag kommer ihåg att jag var väldigt rädd för att hoppa. Jag hoppade första gången på Haze. kanske 20 cm.
Jag tyckte att han hoppade för "högt"..
2 veckor senare var det hoppning igen, Jag var väldigt nervös. Men det ville jag inte visa.
Jag fick Storm och det blev lite högre hinder, 30 cm tror jag.
Hopp, Det gick ju galant! :D♥
Sen varhoppning det bästa som någonsin funnits.

Haze var såklart fortfarande den stora favoriten igen när jag hade lärt mig hur jag skulle göra med hans lite udda skutt. xd
När jag var 8 år, Då blev jag fodervärd.
Jag var superstolt över mig själv när jag fyllde min första höpåse och mockade min första box.
Tick tack tick tack...
Helt plötligt så var det en vana. Jag red varje söndag tillsammans med pappa som gick med. Blev ofta avkastad och pappa sprang efter liten ponny..
När jag var 9 år blev jag skötare på Kevin för att jag var liiiiite för lång för Hazeon.
Och då red jag nästan varje ridtur tillsammans med Maja och Jojje är dom stog på Angarn.
Och så lärde jag också känna Fanny.
Det var dom 2 jag var med i stallet. Iinte nån annan xd
Sen var det globenträning och jag skulle få rida med Maja, Greta, Aleksandra och Jane på typ Haze. Men Haze var inte ledig.
Då fick jag ta Val De Mar.
Han var väldigt pigg och busig och bockade mycket. Men jag blev kär.♥
Sen var det honom dåe...
Efter ett år. Orkade inte Maud mer, Näee. Han var för busig och passade inte till ridskolan.
Jag sitter ofta i sängen och tänker på honom, Med en tår i ögat.. :(
men jag ska hälsa på honom snart ! :))
Då, Fick jag ta hand om Chevignon.
Underbart!
Sen blev han också såld.

Och sen 2 veckor senare var det KM i hoppning och jag skrev upp mig på honom.. Oppsii. xd
Men Ulrika tyckte det var onödigt, Så hon anmälde mig på Teo.
Ridlektionen innan KM skulle vi hoppa, Såklart ramlade jag av och gjorde illa benet.
det läkte till KM och jag var SUUUUPERPIRRIG.
Men sen hoppade han allting superundermegabart! :D

Och vi vann!!
Då blev det favoriten och jag fortsatte tävla galopp och hoppning på honom.
Sen var jag för lång och det tog slut.
På ett halvhalvår. xd :'(

Jag blev utan sköthäst ett tag. Men jag var i stallet endå.
Nu är jag skötare på Munsboro Colgun och vi tävlar nästan varje helg och har superroligt tillsammans, Slutet gott, Allting gott.
Nu har jag ridit i 8 år :)


©Elvira- En ganska ny bild på mig och Haze.


©Kenta- Kevin


©Klara-Valle


©Sara- Chevignon


©Klara-Tileo


©Sara- Och nu ser det ut såghär, Klara-Colgun ♥

Q : Vad tyckte ni om inlägget?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0