Ridlektion 16/4 -12

©Jane
Tjenixen!
Nu tänkte jag berätta lite närmare om ridlektionen igår. Som ni vet så red jag Terry. Han var piggelin som vanligt! Vi började men fri uppvärmning. Då ville jag få honom framme för skänkeln och se så att han lyssnade även när jag tog tillbaka honom. Så jag jag gjorde mycket övergångar i traven. Sen även mycket volter för att få honom rörlig och fin. Sen red alla på en stor volt och då gjorde vi övergångar mellan trav och galopp. Snacka om pigg ponny! :D Haha bockbockbock! Yä det blev lite bocksprong där. Men sen skulle vi öka och miska galoppen. Då lyssnade såklart väldigt fint när jag ökade, men även när jag tog tillbaka. En gång så ökade jag verkligen så att han fick springa på. Sen skulle vi börja hoppa. Då hoppade vi först ett kryss och sen ett rätuppstående på ena långsidan med ungefär 4/5 galoppsprång imellan. (Terrys galopp) Första gången där så gick det inge bra för han var för pigg och ville bara springa. Han tycker att det är lite töntigt när det är lite lägre. ;) Men andra gången så lyssnade han lite bättre... haha men han ville gärna springa på. Sen skulle vi hoppa en linje på mitten som var som en orm ungefär, med två sockerbitshinder. Sen skulle man hoppa de två hinderna på långsidan. I "ormen" så var han MEGA fin! Han lyssnade PERFEKT för skänkel och handen. BÄSTA PONNY!♥ Sen gick det lite fort genom de två sista hindren men det gör inte så mycket. Sen hoppade vi det en gång till åt andra hållet. Då gick det också väldigt bra! Fast han vill ju gärna springa på. Men den där "ormen" var jättebra för honom, för då fick han verkligen tänka. När vi travade av och så var han också ganska fin.
Jag är nöjd över den bästa ponnyn i världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0