Skadad ponny & mycket att berätta



Idag när jag kom till stallet mötte jag Lovisa, saknat henne! När vi kommer innanför stalldörren så säger Ulrika att Colgun har skadat sig. Hjärtat dunkade i 190.. Han stog i Hampus box och nästan droppade av svett. Han hade fastnat med framhoven i Martins täcke. Martin blev säkert rädd och galoppera iväg och Colgun efter. Usch, vill inte ens tänka på det. Men som tur är är han inte halt och han mår bra, bara lite osäker.

Jag ledde upp honom till stallet och så hämtade vi Sigge. Vi stog och bara borsta bort hår i säkert 20 minuter om inte mer. Efter det såg de ut som om de hade snöat i stallet, vi la upp de på instagram på Lovisas telefon, de kan ni kolla på ; lovisahammarström

Sen skulle vi rida ut, jag får bara skritta, säkert hela resten av lovet. Jane gick med för att fota. Han kändes jättefin och var glad. Vi red till hindrena till höger. Lovisa och Sigge hoppade lite där, hej och hå vad fort de går! Vi fotade massor! Kommer upp bilder snart, Lovisa ska skicka de.

Sen hoppade Jane upp på honom, hon jobbade honom lite, då blev han asaaaamjuk (egentligen inte, men för att vara Munsboro Colgun..) sen när jag hoppade upp så var han megafin, supermjuk verkligen! Åh, underbart! D:

efter det så släppte jag ut honom i sjukhagen och så fick han äta sin lunch där. Sen gick jag och Lovisa och åt, eller hon åt sin pizza. och efter de smörjde vi Colguns sadel & träns. Och de sista vi gjorde innan de andra åkte (Lovisa, Jane & Fanny) var att gå upp i lillskogen och hoppade lite hinder utan häst. Sedan åkte Lovisa & Fanny hem och så hände inte så mycket mer.

När jag kommit hem och varit här hemma i ca 2 timmar så kommer Tim & Jane och frågar om jag vill komma och hoppa studsmatta hemma hos de, de gjorde vi sen promeneradee jag hem och åt middag.

I morgon kommer Elvira hem och jag har saknat henne massormassor! Hon ska få en sak av mig, mohha! Och Terry kommer vara megapigg!

I morgon efter stallet klockan hal 5 så drar jag till Maja med Fanny. Där ska vi sova över, mys. Vi ska vakna ganska tidigt för att dra till stallet då Maja ska på terrängträning i / på (?) runsten . Jag ska få rida Jozef lite också. (: Tagga!

De var mycket att berätta! Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Jane <33

Tack :(

2012-04-11 @ 22:07:25
URL: http://ccanter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0