Terry Teapot

Terry Teapot eller om man inte orkar säga det så säger man Terry. Han är iaf världens finaste B-ponny. Han är en vit springare! haha skämt åsido! Men han gillar att busa med sin ryttare och just nu har han väldigt mycket vårkänslor. Se bara på filmen:
I dressyren tycker de flesta att han är värdelös. Men det tycker INTE jag! han kan bli HUR fin som helst! Som sagt han är världens finaste B-ponny! Han kan gå så fint så! Men om man verkligen jobbar honom på rätt sätt så blir han KALASERS! Nu är det nästan så att jag är sugen på att starta någon dressyrtävling. Men det måste tränas mer. Speciellt som han blir sååå nervös på tävling. Haha han blir ett närvvrak! haha sötis!♥
.
I hoppning så är han kanske lite bättre än i dressyren. Men det kan bero lite på vilket humör han är på. Förut så stannade han på nästan varje hoppträning, men nu har han inte stannat på länge. (Iaf inte med mig). Han tar väldigt stora galoppsprång! Haha han hoppar också även väldigt högt över hindren, men om det blir lite högre typ 80 cm så hoppar inte lika högt över. Frammåtbjudningen är det inget att klaga på iaf. Om han är på bushumöret så slår han gärna till med ett bocksprång! :)
.
Terry är en Svensk ridponny och är 125 cm hög. Man känner inte till hans mamma eller pappa. Och han är sååååå söt som man kan bli! Mitt lilla hjärta!♥ hihi
.
I början när jag och han började lära känna varndra så var båda lite osäkra och jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera honom. Han bet mig en gång i armen, men nu skulle han inte göra det. Jag vet hur jag ska göra i boxen. Hur jag ska göra när jag rider. Jag vet vilket sätt just han ska bli riden på. Det är sånt man måste ta itu med först. Bara den där känslan att han kommer till mig i hagen....♥ Det var första dagen på sportlovet. Då ropade jag på honom för att få han uppmärksamhet. Jag hade ingen tanke på att han skulle komma till mig. Och sen så ser jag hur han börgar komma till mig. Asso ni som inte har upplevt den där känslan när man bara.... "åh du är FÖR underbar! Och jag älskar dig!" Jag tycker synd om er! Man bara smälter inombords! Det var första gången han kom till mig i hagen. Sen dess så har det hänt ett par gånger. Och han höjer alltid huvudet när jag ropar på honom. Det kanske verkar töntigt att jag är så glad över det men det är faktiskt så jag känner för Terry. Han är såååå mycket mer för mig än någon av er kan förstå. Han är livet! Jag blir faktiskt tårögd just nu när jag tänker på hur fin han är. haha jag sitter faktiskt och gråter lite nu. ;)
.
(Jag vet att det här kanske inte är så roligt för andra att höra). Men jag känner att Terry är väldigt bra storlek för mig. Jag kommer kunna ha honom som min sköthäst ett ganska bra tag till. Och jag bryr mig inte att vi inte kommer kunna tävla något mer efter det här året. det viktigaste för mig är att jag får vara med honom. Ojoj nu börgade jag gråta igen! haha SKUMT! Men i år vill jag åka ut på så många tävlingar som möjligt med honom. Han är BÄST! :D
©Lovisa,Bo Williamsson,Sara,Klara,Sandra,Jane,Elvira,Mamma,Ebba

Kommentarer
Postat av: Emila

Hej! Vi har veckans blogg och den fortsätter fram till den 5/4 eller 6/4, så passa på och anmäl dig! Direktlänk hittar du här under:



http://threebloggers.blogg.se/2012/march/veckans-blogg.html#comment



Kram :)

2012-04-04 @ 22:01:21
URL: http://threebloggers.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Underbart inlägg, det går inte att ta miste på den kärlek du känner för Terry.

Puss Stumpan, Pappsen

2012-04-05 @ 00:03:27
Postat av: Amanda

Hej! Det är Amanda (från din klass) Haha, du skriver så bra! Man vill bara läsa mera! Det blir typ spännande! Hihi, och så otroligt fina bilder! Go Elvira! :)

2012-04-05 @ 07:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0