What doesn't kill you makes you stronger

Det är typ så jag tänker här... Ja var ska jag börja? Har lite saker som jag MÅSTE skriva av mig så det kanske inte blir bästa texten. ;)
Många som håller på med hästar har så mycket föraningar.
"Oj den hästen går inte och kröker på nacken! Fy vilken dålig ryttare!" Man kanske inte säger det men JAG vet att många tänker ungefär så. Och detta är ju självklart INTE så roligt! Om vi tar ett exempel: Terry är så sjukt stel i nacken! När man travar går han med huvudet i vädret och spänner sig. Och ja... jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men man får en sån där känsla att man är SJUKT dålig. Och det är synd! För man ska inte känna så, INGEN ska behöva känna så! I häst världen finns det så otroligt mycket besservissar som tror att det kan och vet ALLT.
Ska jag förklara lite hur jag tänkte med rubriken? Jo det är så att om folk håller på att tycka massor med saker så kan jag ändå fortsätta att kämpa, de ska inte få trycka ner mig. Det dödar mig inte heller! Jag blir bara starkare och vill visa att vi är INTE helt värdelösa! Vi kan och det ska vi visa dem!
Det här är INTE riktat mot någon! Bara så alla vet!
En häst behöver inte böja på nacken för att jobba! Det viktigaste är när man jobbar hästen att hästen jobbar med ryggen och arbetar bra. SEN kan man börja tänka på formen.
Idag jobbade Terry SUPER när jag gjorde övergångar från halt, skritt och trav. Han var jättefin när jag travade av, FÖR då travade jag på långa tyglar och han fick sträcka ut sig. Så han slappnade han jättefin och blev super mjuk! Och jag är super glad efter dagens ridpass!
Så NU ska jag sluta tänka den där tanken att jag är dålig... Jag ska bara tänka att de är bara avendsjuka på att Terry är så himla fin! Hahaha Så tror jag inte de tänker men ah ni fattar! Bra tankar ska hamna i huvudet istället för bajsiga nertryckande tankar mot mig själv. Både för min egen skull och för Terrys, för då kan jag försöka hjälpa honom på bästa sätt att bli mjuk. Det är mitt mål! Terry SKA bli mjukare! Jag ska iaf göra ALLT jag kan för att han ska bli mjukare. Och istället för att konsentrera mig på nolifers som bara vill lägga sig i andras liv, så ska jag göra så mycket JAG kan för att vi ska komma upp på toppen!
Ojoj nu blev det mycket text! Hoppas ni orkar läsa allt! För det kommer från hjärtat!


©Lovisa

Kommentarer
Postat av: Ebba <3

Jag tycker samma här!

När jag rider Tink så går han inte så jättebra, hehe ...

Så om man bara ser en bild på när jag rider Tink och någon annan bild på en annan häst som går och krullar ihop sig och bara böjer på nacken så skulle nog ganska många säga att Jag rider jättedåligt och att den andra rider jättebra.

Jag vill inte skryta om att jag rider bra men det är rätt så svårt att få Tink att gå i form som tex Alfons så jag koncentrerar mig på att få honom mjuk istället...



Kram

2012-02-28 @ 20:42:40
URL: http://ponimupparna.blogg.se/
Postat av: Johanna h

Åh jag kommer verkligen ihåg hur terry är att rida, haha han gick typ aldrig i form när jag hade han. Jag tycker verkligen att du rider honom jättebra! Kram!

2012-02-28 @ 21:17:35
Postat av: isa

Du har så rätt Elvira! Alla eqipage har olika prestationsnivåer. Och jag kan verkligen känna igen mig i ditt problem med Terry! Prisse är ju typ likadan, du ska få prova nån gång! )Prisse har ju lite låsningar i nacken och därför ställer det till det för oss, kanske att Terry har lite samma? Men det funkar ju inte att någon kommer och sätter nålar i nacken på en häst varje vecka :/ )



Man känner sig lätt dålig bara för att det inte ser lika bar ut som typ Dressyrmupparna eller nåt men det handlar coh känslan och vad man vill uppnå och träna på. Just nu tränar jag på att Prisse inte bara ska springa iväg, och det ser INTE snyggt ut när jag rider, man jag kan ändå vara nöjd när ridpasset är över :)



Övergångar är jättebra! Att flytta är oxå bra! Man kan tänka att om bakbenen är igång och jobbar på bra, så kommer hals och nacke automatiskt!



Kämpa vidare utifrån era förutsättningar! :D

2012-02-28 @ 23:05:04
URL: http://isabellellinor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men en häst arbetar med ryggen när den kommer ber i formen och söker sig neråt, annars är det omöjligt!! Just so you know!!

2012-05-27 @ 11:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0