2011

Många har bloggar har berättat hur året som går har varit för just dem. Så jag kanske också ska göra det nu:)
©Klara
Det har varit ett väldigt fullt år! Jag var skötare på Max och sen Falko och se Max igen för att Falko såldes. Och utav lite andra anledningar. Men med Max har jag har jag satt upp mål. Och vi klarade dem flesta målen, som att göra allt utan att stegra och lite andra saker. Men ett mål som vi inte klarade var att hoppa en bana felfritt. Och det förvånar mig ju inte så mycket;) Han är inte den bästa hopphästen.
©Lovisa-I skogen är det kul att hoppa!
Men sen när jag gick på ridläger i somras frågade Maud om jag ville börja sköta Terry. (Jag hade han på lägret)
Och det sa jag inte nej till, även fast jag skulle sakna Max... Han och jag har gått igen så mycket roligt, och vi har haft motgångar och medgångar. När jag blev skötare på så var det jättejobbigt att rida ut på honom för han sprang bar in i skogen hela tiden! Men vi övade och övade och övade! Nu sista tiden jag red ut på honom litade jag på honom till 100%, för jag visste att man kunde gasa till i backarna och han stannar alltid längst upp!
Jag älskar honom och han kommer alltid vara den bästa av dem bästaste!♥
©Jane
Läger veckan var en superbra start för mig och Terry! Vi lärde känna varandra och kom varandra närmare och närmare! Under sommarlåvet var det min sista tid med Max och den tog jag väl han om!
.
Men sen när hösten började så blev det mer fokus på Terry! Han är ju lite annorlunda en trygga Max!
Och min första tävling blev terängtävlingen:)
↑©Isa Hassner
Jag var supernöjd med den tävlingen! Även fast jag inte blev plaserad och jag fick ett stopp, så var han endå bäst i mina ögon! Vi fortsatte träna och våran nästa tävling blev dressyr.
Det gick inte bra kan jag säga men dressyr är inte våran gren! Men det är värt ett försök!
©Isa Hassner
Hahah vill inte ens visa filmen därifrån! Men sen fortsatte livet med Terry!
©Klara
Nästa "tävling" blev maskeradhoppningen:) Då vägrade han på sista hindret i grundomgången två gånger så kom inte till omhoppning. Men var supernöjd endå!
©Mamma
Nu fortsätter jag att jobba med Terry och det går bra! Hahaha har fått tre avramlingar från honom än så länge.
©Mamma

Det finns så många hästar i mitt liv som betyder väldigt mycket men du kommer alltid vara den som betyder mest! Max v.t Langewater♥
©Jane
©Klara
©Klara
©Mamma
©Pappa
©Mamma
Jag hoppas att 2012 kommer bli superbra år och att jag ska utvecklas och tävla med Terry!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0