Galna hästar eller vad?!

©Elvira-Sötis!
Hello alla fina!
Igår var jag först på Ikea me pappa och brur sen åkte jag vidare till stallet.
Där red jag ut med Emelie och Lollo. I början kändes Terry lungn och bra! Men sen började vi trava lite lungt och då började han bocka typ jätte högt. Ah men jag satt typ kvar men sen bockade han igen och då åkte jag av.
Jag höll kvar i tygeln och han typ stog på stället och bockade.
Jag hoppade såklart upp igen och vi red vidare. Vi travde och skulle börja precis galoppera och då gjorde han värsta bocksprånget! Hehehe ramlade av igen. xd Men ni ska veta att det är inte lätt att sitta kvar när han bockar så stort! Vi fortsatte att rida och vi klättrade upp för en backe på vägen hem. Och jag gick lite före och skrittade. Jag hörde hur marken typ dånade bakom mig! Då kom Emelie/Scotty och Lollo/Paky skenandes bakom mig! Terry typ började bocka och hoppa på stället så jag hoppade av och lungnade honom. ;)
Sen ledde jag honom ganska länga så att han skulle lungna ner sig. För han stog typ på stället och hoppade upp och ner.
Sen mötte jag en tjej som sa att Lollo hade ramlat av. När jag senare kom fram till Emelie och Lollo hade Paky sprungit hem. Så vi började gå hemmåt. Jag hoppade upp på Terry igen och han var lite lungnare nu.
Sen kom vi tillbaka till stallet och då gjorde jag iordning Terry och fixade allt.
Sen hämtade mamma mig och då åkte jag storebror och mamma hem till mormor och morfar.
Där var alla kusinerna och mostrar och morborar. :) Vi hade lite julafton med dem där. För vi var ju hos pappa på julafton.
ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0