Grällsta Ridcenter 2011 <3

Jaow nu ska jag berätta lite om mitt ridläger på Grällsta ridcenter !
Det blir ett väldigt långt inlägg så jag hoppas att ni inte har bråttom ! :D

Dag 1:Vi åkte till Daniela som jag gick på lägret med ...
Jag och mamma lämnade våran bil där och vi tog deras bil till Grällsta.
På vägen dit åkte vi till McDonalds och käkade men jag fick knappt ner nån mat för att jag var så nervös ...
När vi kom dit fick vi vänta ganska länge och sen skulle man gå till Gunilla och säga att man hade kommit .
Vi fick då veta att vi skulle bo i samma stuga jag och Ella (Daniela).
Efter lite mer väntan kom Sara och visade oss runt .
På kvällen så lekte vi namnlekar och typ en annan lek som jag inte kommer ihåg vad den heter xD
Dag 2:Vi gick upp vid kvart i sju (!).
Frukost och sen upp till stallet .
Där fick vi veta vilken häst vi skulle få provrida och hämta i hagen .
Jag fick en häst som hette Maximus men kallas Musse.
Tryck på bilden för att förstora ---> 
Jag började borsta honom men sen kom en tjej som heter Jonna som tydligen skulle ha honom ...
Så jag gick och frågade Therese och hon gick fram till en vit gigantisk häst och sa att jag skulle ha den .
Ballade hette hon ---> 
Jag blev typ asrädd för att hon var så stor men sen när jag började borsta henne blev jag lite lugnare ...
Hon var jättesnäll!
Jag kunte tyvärr inte sadla själv men aja ...
Vi skrittade och travade lite och hon var supersnäll.
I galoppen kändes det som om hon skulle dra iväg men det var för att hon galopperar snabbare än vad ponnyer gör ...
Vi sadlade och tränsade av och sen tog vi ut de i hagen .
Dag 3: Vi gick upp som vanligt vid 7 och sen gick vi och hämtade hästarna i hagen .
Jag red Ballada och det gick jättebra !
När vi kom till stallet utfodrade vi och sen gjorde vi oss klara för första ridpasset .
Det var dressyr och vi hade Helena .
Det gick bra men hon var ganska slö .
Andra passet var markarbete men vi hoppade också :)
Vi släppte ut hästarna och så hoppade jag och Ella lite hinder :D
Utan hinder :)
Middag , lite godis i kiosken och sen sängen nästa .
Dag 4:Kommer inte riktigt ihåg men jag tror att vi först red barbacka och sen red vi till Sandtaget .
Det gick jättebra !
Det var jättejobbig väg till sandtaget men det var värt det !
Det var jättefint .
Vi fick inte simma med hästarna för det skulle vi inte hinna men man fick gå i till magen på hästarna .
Jag gick i till typ knäna på Bebis och sen när jag skulle styra upp henne så backade hon så jag hoppade av och drog upp henne .
Mina skor blev jätteblöta men de torkade.
Vi spelade maffia och Sofia är grym på det ! (Våran ledare)
Jaaa jag har inte så mycket att säga om den dagen men aja :)
Dag 5:Gymkhana och det var jättekul .
Vårat lag hade Farsa och vi vann hela skiten !
Vi fick som pris att doppa Therese men det glömde vi att göra :/
Haha aja som andra pass hade vi dressyr och vi tränade mest skänkelvikning.
Ballada är ganska stel så det gick sådär men några gånger gick det klockrent .
Kiosken , Kvällsmål och sen sleep ...
Dag 6:Uteritt och sen hoppning :)
Uteritten gick jättebra förutom att hon typ skenade i galoppen :/
Hoppningen var jättekul !
Vi hoppade för Sara som är jättebra !
Sara kom och väckte oss vid kvart i tolv och så gick vi till loftet och sara berätta spökhistorier och det var skitläskigt för personalen gjorde massa ljud för att skrämma oss ...
Dag 7:Vi tränade på uppvisningen och sen hoppade vi terränghinder.
Det var jättekul men Ballade var lite jobbig .
Fast det gick bra ändå.
Vi hade talangjakt efter middagen och vi hade knappt tränat så det gick inte så bra ...
Men det var kul .
De som vann var superduktiga !
Efter talangjakten var det disco på loftet och först så var det ganska tråkigt men det blev roligare när alla börja dansa :D
Dag 8: Världens sämsta start på dagen .
Vi försov oss och missa frukosten.
När vi kom till stallet hade Fia också försovit sej så vi fick vänta lite men sen bar det av till hagen .
När vi hade tagit hästarna så borstade vi de och gjorde flätor och så.
Mamma kom och tog lite bilder .
Uppvisningen flöt på bra , Ballada var jätteduktig men lite trög .
Vi red kadrilj och sen skulle alla ta ett litet skutt :)
Vi sadlade av och skötte om de och satt sista gången på Ballada när vi red de till hagen .
Vi fick diplom och sen åkte vi hem.
Jag ver glad i bilen och så men se när vi kom hem blev jag skitledsen när jag lixom förstod att jag inte skulle träffa Ballada på ett år :'(
Så var mitt ridläger :D
Här kommer lite bilder också.
Jag och Bebis på uppvisningen <3
Stort huvud eller vad ? <3
Lite hjälp kanske ?? <3
Sista gången jag satt på Ballada <3 :'(
Bebis <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som ett roligt läger! :)

2011-07-11 @ 21:30:03
Postat av: Ebba <3

Det var jättekul!! <3 :D

2011-07-12 @ 16:14:02
URL: http://elviraklara.blogg.se/
Postat av: Andreas Fuecker

Nu är hon i Mora och hon trivs här..Kolla på Mora Ridklubs hemsida, då kommer Du snart se henne.Hon är duktig i lektion, men man måste vara bestämmt.

I hage är hon guld och har hittat kompisar: Wotan tycker jättemycket om henne..

2012-02-12 @ 23:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0