2012 - 08 - 19

Hej alla fina människor :)
 
Idag var det tävling, galopptävling.
Jag red ju Colgun och Alfons, sa jag att jag skulle tävla Alfons också ? men aja, vi gjorde iordning hästarna, jag och Elvira, hon sov hos mig inatt.
Vi lastade Colgun, jättesnäll. Och så Alfons, han brukar ha stgora problem med lastningen, men nej, gick in direkt. underbar ponni! Så åkte vi, no problems, lastade ur på täby galopp och han var lugn som en filbunke.
 
ELvira red Alfons med mig när vi skrittade och travade fram i skogen. Det gick jättebra, ovant bara att se dressyrtanten Elvira i en galoppsadel! Så red jag Colguns lopp som var lopp 2, han skötte sig riktigt bra ner till start men i loppet så skakade han väldigt mycket, var riktigt jobbigt faktikst.
 
I Alfons lopp så sprang vi 1100 meter (?) vilket är det längsta jag har ridit någoin gång, och mina ben var fortfarande trötta från Colguns lopp, snacka jobbigt. Men det var riktigt spännande, verkligen! I starten  började Alfons backa, jag vet inte varför, så kom lite efter med en annan tjej i loppet. Men ah, jag slutade trea, och jag är riktigt nöjd!
 
:D ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0