Min åsikt om ordning och reda i stallet

Jag är jättenoga i stallet, men jag är ändå inte för årdningssam. Men om man frågar mina kompisar, så tror jag att dem flesta skulle säga att jag liksom har ordning på prylarna.
För mig är det väldigt viktigt. Att man sköter om prylarna, har det fint i och utanför hästens box. Jag vet att många har delade meningar om vad som är ordning och reda och vad som är stökit.
Men jag känner att jag är nöjd med hur jag har det, och det är klart att jag också kan bli lite slarvig ibland.
Men varje dag jag går från Terrys box är det soppat där. Och det säger väl en del?
Det här är värkligen inte riktat mot någon! Så det ingen som ska känna att det är riktat mot den!
Jag säger bara vad jag tycker och hur jag har det.
Mina tips för att kunna ha bättre ordning är:
1. Veta var allting ska vara och ha bestämda platser för allting.
.
2. Tänka för sig själv, okej nu ska jag göra det och sen det och sen det... Så man vet vad man ska göra.
.
3. Om du har ordning vi hästens box och runt hästen så har du oftast bättre ordning när du rider.
.
Jag skriver inte det här för att jag tycker jag är bättre än någon annan! Utan för att kanske ge lite tips och råd. :)
©Elvira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0