Godmorgon!

©Sara/Lovisa?
Tjänare!
Igår var det fredag och det var NAJS! Jag red med Klara på ängen och ponnyn var lite smått taggad. Men det gick faktiskt ganska bra på slutet. Jag red på en volt och ställde inått. Sen på slutet började han slappna av även i traven och när han slappnade av i halsen så lädde det till att han sänkte huvudet och gick faktiskt ganska fint. Han börgar faktiskt bli lite mjukare i halsen. Men något som vi behöver träna MYCKET på är skänkelvikningar och att när man ska byta varv så måste han bli lite kvickare. För nu när jag byter var så blir han stel i kroppen och lite sådär att han inte vet riktigt vilket håll han ska ställa åt. Men det märks att han och jag har utvecklats sen vi börgade i somras. Han har blivit lättare att ställa och jag känner mig säkrare på hans rygg.
När vi red så följde Jane, Lovisa och Ebba med. Lovisa och Ebba fotade mig och Klara, Lovisa sa även att hon kunde göra en header till oss så det kommer så småning om. När vi kom tillbaka till stallet så borstade jag av Terry och fixade allt annat. Snälla Jane hjälpte mig att smörja tränset också. Hihi
.
Idag så är det grönt kort kurs, sista dagen. Nu på förmiddagen ska jag göra lite matte och innan grönt kort kursen så ska jag kanske hem till Jane. Men nu är jag vrålhungrig så nu blir det frukost.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0