Grupptryck

Hmm vad blir det här för inlägg nu? Det blir väl ett långt och typ åsiktsinlägg/deepshit. Men något jag har tänkt på väldigt länge är det här med grupptryck. Även fast man inte tänker på det påverkas man sjukt mycket av andra människor.
Man ska kläs sig på ett speciellt, man ska handla i den affären, man ska ha den frisyren, man ska lyssna på den musiken & massa mer. Och när jag säger grupptryck menar jag inte det där med att typ mobba någon och så. Ah ni förstår, jag menar att alla ska var så jäkla lika hela tiden. Alla ska dem kläderna och yadayada.
Jag säger inte att jag sticker ut bland typ alla men eftersom jag är medveten om grupptrycket så tänker jag ändå på det.
Jag kan känna att jag sticker ut ibland med min klädstil, men det är klart att jag köper vissa kläder som andra har. Men som mindre stack jag ut ganska mycket! I typ trean när jag var 10 år. Det var ganska svårt att sticka ut och jag ändå ganska ofta undrat vad andra tycker om mig.
Men jag tycker det är SJUKT starkt av dem som verkligen sticker ut med en speciell klädstil eller något annat, att verkligen våga vara sig själv.
Men tillbaka till det vi var på innan. Jag tycker att alla TÄNKER för mycket! Köp det du gillar, sen skit samma om andra gillar det! Om du gillar det så ska du va NÖJD. Sen om någon säger att det är fult eller ger någon annan spydig kommentar så kan jag förstå att man tappar självförtråendet lite. Men då är det bara att stampa tillbaka och stå upp på sig själv!
Sen i hästvärlden är det så SJUKTMYCKET grupptryck. Åh man ska rida på det sättet och man ska göra det&det&det. Men där finns det även MÅNGA coola personer som VÅGAR ta en annan väg och välja själv hur man ska rida. DET är starkt! Det kallar JAG coolt! Jag diggar sånna personer!
Så jag tror ni har förstått vad jag vill få ut av det är inlägget? Stå upp för er själva och låt ingen förstöra eran självständighet!
©Jane

Kommentarer
Postat av: Sara

Fett braish inlägg Elviran! RÄTT



Btw har jag skickat den dära gamla filmen, duvet med dej & Terry på skype till dej nu, så LOGGA IN och ta imot den!!

2012-05-09 @ 17:56:04
URL: http://ccanter.blogg.se/
Postat av: Sara

Okey, absolutely, håller på nu :)

2012-05-09 @ 18:17:54
URL: http://ccanter.blogg.se/
Postat av: Lowa

Jaa, jag håller med dig där.

Men jag var de typ över vintern att oxå ha sådana kläder och smink å allt va de nu var men nu har jag hittat tillbaks till "rätt tåg" och e mig själv, har kläder jag tycker om, sminkar mig inte för jag behöver inte och e helt enkelt ME!!



Kramizar <3



2012-05-09 @ 18:21:01
URL: http://girltimee.blogg.se/
Postat av: Jane <33

Om man är sig själv eller vågar vara sig själv så är man STARK! :D <3

2012-05-09 @ 18:30:16
URL: http://ccanter.blogg.se/
Postat av: Sara

Nu har jag skickat videon, du får lägga upp den på youtube själv, men skriv gärna att jag gjort den (utan efternamn... ^^) <3 Kraaammisss :D

2012-05-09 @ 18:39:44
URL: http://ccanter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0