Min söndag

i söndgs var det en underbar dag, först red jag ut med Alina på Grim och Lovisa gick med Sigge, Ebba och Alinas mamma anna fotade. Jag red barbacka och Alina hade sadel. Vi galopperade lite på gräsrakan, det var sjukt härligt. Åh, älska. + känslan när han inte sticker och han lyssnar, då vi är ETT. ♥
image description


Efter det så följde Ebba och jag med hem till dom, alltså Alina och Anna. Vi skulle åka till deras stall. Jag, Ebba, Anna, Alina och Elliot åkte och red på deras hästar. Det har en Appalosa och en nordsvensk och tyvärr så dog derast islandshäst Sokratess för någon vecka sen. Först tog vi in hästarna och borstade. Jag började rida på Streiff, det är nordsvensken. Och så travade jag runt lite och så. Alltså gud, jag fick blåsor på händerna. sjukt stark häst. Han märkte typ inte att jag satt där uppe, eller de kändes inte så. haha. Han kan stegra också, jag försökte men han var inte så sammarbetsvillig, så red Ebba och Alina lite också .

Vi gick ut till hagen där det finna lite hinder. Jag fick hoppa upp på deras appalosa Flash, han är 1.70 och sjuuukt stor. Han är bara 6 år och har hoppats i 1 månad. Jag började med att galoppera lite, han var underbar, jättemjuk och fin, och så hoppade jag, han hoppar som ingenting, och han har liksom hoppats i en månad, vilken utveckling! :o och så fick han ett litet cp-ryck, han typ sprang & bocka och bocka lite till, men jag satt kvar som tur va. :)

Det var jätteroligt! Tack familjen Öhgren för att vi fick komma och rida era fins  hästar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0