Tro på dig själv!

©Ebba
Nu kommer ett sånt där lååångt inlägg igen. Gillas det?
Vad du än gör så MÅSTE du tror på dig själv för att lyckas. Om du inte tror att du kommer kunna göra något så KAN du inte göra det. Jag gick på gymnastik förut och då sa alltid min tränare (min pappa xd) att jag måste tro att jag kan göra den där nya volten. För annars klarar jag det INTE. Man måste bestämma sig för det.
Även om det TAR tid att komma någonstans så måste du ändå VÅGA satsa. För annars kommer du bara stanna kvar där du är nu och gå där i skolan, gå hem och inte göra något. Sen tror jag att vissa har DET som gör att de sticker ut och har VÄLDIGT lätt för något. T.E.X ridningen. Vissa lär sig MYCKET snabbare. Men jag tror ändå inte att man märker det direkt och man behöver inte rida på elit nivå för att ha DET. Jag tror att man kan rida i en helt vanlig ridskolegrupp en gång i veckan men ändå ha DET. Men då måste det synas ändå.
.
En sak som jag kom på att tänka nu som kanske inte hör till ämnet är att det är väldigt lamt att bara förlita sig på sina föräldrar. Att de ska köpa alla grejer, ta hand om hästen och betala ALLA kostnader. Medans du själv glider runt där på din SM-ponny och vinner alla tävlingarna. Man bårde ändå inse som förälder att man gör fel där. Barnet måste lära sig att ta ansvar och inte bara glida runt.
.
Oj nu blev det här ett väldigt sluddrigt inlägg, men nu har jag verkligen skrivit ut MINA tankar TILL er. Men jag ändrar ändå inte rubriken för jag vill att man ska TRO PÅ SIG SJÄLV. Inte på att någon annan ska fixa så att du får rida den och den SM-ponnyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0