Ridlektionen i måndags

I måndags red ju jag ridlektion och då red jag Terry. Vi red dressyr och gjorde skänkelvikningar och så. :)
Vi red upp på trekvartslinjen och sen i höjd med B/E så gjorde vi en skänkelvikning ut till spåret. Men då bara kastade han sig ut mot spåret och då lurade vi honom och så skulle jag göra skänkelvikning till A/C istället. Och då blev han skitsur! Verkligen jättearg! Han typ halvstegra och höll på jättelänge! Men sen red jag bara rakt fram till A, då gick det bra. Och sen la jag in lite skänkelvikning och sen lite mer. 
Så jag var ganska nöjd över ridpasset. Jag fick till typ en eller två riktigt bra skänkelvikning. 
 

©Emelie
 
Fina ponny!♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0