Updaten....

Den har inte riktigt varit den bästa direkt! 
Har haft fullt med stall och massor med andra saker. I söndags så var det shettisagillity som stog på shemat. Då var jag med med max. Han var jätteduktig och lyssnade verkligen på mig! :D Och den instatsen belönades med en femteplats. Rosett, två par nya stövelstrumpor och en mall för att spraya stjänor på hästen. Oj vilken dålig förklaring för det sista men tror att de flesta som här hästintresserade fattar. ;)
Efter shettisagillityn så red jag ut med Klara/Cogge, Ida/Poppe och Elin/Furir. Det var en mysig ridtur! Sen när vi kom tillbaka till stallet så bjöd Ida på fika för hon fyller år imorn! Mums!
 
Igår var det ridlektion och då red jag Freddy, det var första gången jag red honom. Och det gick ganska bra, han var lite flaxig/slängig med huvudet. Han ville liksom inte riktigt ta stöd på tygeln. Men jag fokucerade mer på skänkelvikningarna som vi gjorde. Jag fick till några riktigt bra skänkelvikningar, och det är jag nöjd med! Sen jobbade vi lite i galopp, och då gick det bra det var typ två gångar eller nåt som han sprang iväg, men då tog jag tillbaka honom gjorde halhalt och fatta galopp samtidigt som jag la på spöt lite lätt. Då fatta han jättebra!
Sammanfattningsvis så är jag ganska nöjd över lektionen. 
 
Idag ska jag till stallet och rida Terry. Slutar 13:40 och då åker jag direkt till stallet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0